Czym zajmuje się drukarnia?

Czym się zajmuje współczesna drukarnia? Wiadomo, że drukarnia drukarni nierówna i dzisiaj drukarnie potrafią zrobić tak dużo i tak dobrego jak nigdy wcześniej, a jednocześnie mogą zajmować znacznie mniej powierzchni i mieć mniejszą znacznie kubaturę, niż miało to miejsce w dawnych czasach, gdy prasy drukujące zajmowały powierzchnię wielkich magazynów. Dziś stwierdzenie to jest jedynie prawdziwe, gdy odnosi się do wielkich drukarni gazet czy książek. Ale my mówimy o takim lokalu usługowym, który znajduje w niemal każdym mieście.

Formy użytkowe jako reklama drukarni

Taka drukarnia, która zwykle oferuje to, co najbardziej podstawowe, czyli wizytówki i ulotki, jest właśnie naszym tematem. I jak widzimy taka drukarnia często mieści się w jednym sklepie i stanowi tylko jego część, na przykład w galerii handlowej. Mnóstwo takich punktów rozrzuconych jest po całej Warszawie. Nie musimy udawać się do centrum miasta, by wydrukować jakąś prostą formę. Warszawa jednak nie jest jedynym takim miejscem. Dzisiejsza sprawdzona drukarnia w Warszawie to stanowisko pracy grafików różnego typu. Drukarnia nie tylko drukuje, ale również modyfikuje i przetwarza obrazy. Często zatrudnia się w tym celu znakomitych grafików, którzy wysłuchując życzeń klienta od razu są w stanie zaproponować mu rozwiązanie. Potrzebna w tym jest dobra wyobraźnia: jak połączyć życzenie klienta wraz z możliwościami jakie dają nowoczesne technologie.

drukarniaCzęsto takie punkty druku oferują gotowe do sprzedaży, wykonane we własnym lokalu produkty, takie jak na przykład kalendarze. Kupując tam, masz pewność, że wspierasz ich własną twórczość i działalność. A co z kalendarzami, które sprzedaje się w sklepach czy w Internecie, a czasem dołączane są gratis do różnych czasopism? Też są przecież to tylko kalendarze, które musiała wykonać jakaś drukarnia. Nie jest to czyjaś stała działalność. Model kalendarza pojawia się raz w roku i zwykle, z oczywistych względów, tylko na początku roku lub pod koniec tego okresu kalendarze są sprzedawane. Dlatego nie mogłyby być takie produkty czyimś zajęciem całorocznym. Zwykle są właśnie dziełem danej drukarni, która traktuje to jednocześnie jako swoją wizytówkę. Odbywa się to na zasadzie „Skoro robimy jesteśmy w stanie przygotować takie ładne wizytówki, to na pewno przygotujemy też takie dla Ciebie”. Można to też traktować jako forma portfolio.

Współczesna drukarnia drukuje na potrzeby klientów indywidualnych także takie rzeczy jak teczki indywidualne, które zwykle są papierowe, a także różnego rodzaju naklejki. Większość osób, które potrzebują naklejki, nie potrafią wykonać ich samodzielnie. Trzeba do tego wiedzieć, jak zrobić ładną grafikę na te naklejki, a następnie, jak to się robi, żeby były one takiej jakości, jak te kupne naklejki. Na takim papierze, by odpowiednio łatwo się odklejały. Tryb ustawień wydruku musi być dopasowany do materiału na którym będzie odbywała się wspomniana czynność.