Rozwój techniki oraz przemysłu poligraficznego ułatwił i udoskonalił druk cyfrowy. Jest to szczególnie ważne dla firmy, które wykazują zwiększone zapotrzebowanie na materiały drukowane, szczególnie te spersonalizowane. Dla przedsiębiorców ważne są zarówno materiały zewnętrzne, jak i wewnętrzne.
Introligatornia Łódź
Zewnętrzne, czyli banery reklamowe, plakaty, roll-upy, szeroko pojęty druk wielkoformatowy, pozwala zaistnieć firmie w przestrzeni miejskiej, zareklamować ją i jej towary czy usługi. Dobrze wydrukowany plakat powinien być wydrukowany na dobrym rodzaju papieru, odpornym na warunki atmosferyczne, przy użyciu dobrego tuszu, który szybko nie wyblaknie od słońca. Materiały wewnętrzne to przykładowo materiały konferencyjne (katalogi, kserokopie dokumentów, wykresy, teczki), notesy czy kalendarze z logo firmy rozdawane pracownikom. Mogą być one spersonalizowane (np. z imieniem i nazwiskiem pracownika, czy z nazwą i logo firmy, introligatornia łódź mogłaby taki napis wytłoczyć i nadać mu kolor). Być może introligator mógłby wykonać grawery na innych materiałach np. opakowaniach na wizytówki. Wymagało to by jednak znalezienia introligatorni z odpowiednim doświadczeniem i zapewne podwyższyłoby koszty druku. Mało rozpowszechnionym pomysłem jest dodawanie naklejek do produktów, choć potentat w branży technologicznej jakim jest Apple do swoich produktów dodaje naklejkę z charakterystycznym nadgryzionym jabłuszkiem. Być może taki sposób ,,promocji,, sprawdziłby się także przy materiałach konferencyjnych. Naklejki są czasem stosowane na słupach reklamowych, w celu zareklamowania mniejszego koncertu czy innego wydarzenia kulturalnego. Są one mniejsze, a przez to tańsze niż plakaty, jeśli jednak zależy nam na widoczności naszego druku powinniśmy skorzystać z większych formatów.