Transport

Jak kierować wynagrodzeniem pracownika?

autolaweta Olsztyn

Nadrzędnym zamiarem wynagradzania pracownika jest skierowanie jego zachowania na cele ważne dla organizacji. Jest to ważne, szczególnie wtedy, kiedy pracownik spędza większość czasu poza miejscem pracy – mowa tutaj o transporcie międzynarodowym i transporcie niskopodwoziowym.

Autolawet Olsztyn to bardzo opłacalna praca

Nagrody, które otrzymują pracownicy powodują, że zadowoleni zostają na swoim stanowisku, albo niezadowoleni szukają innego. System wynagrodzeń powoduje, że pracownicy z chęcią przychodzą do pracy, albo celowo ją opuszczają – jeśli nagrody oparte są na rzeczywistych osiągnięciach pracownika, wówczas będzie on skłonny do bardziej wytężonej pracy, żeby te nagrody otrzymać. Systemy wynagradzania, nie ma co do tego wątpliwości, są powiązane z teorią oczekiwań. Relacja osiągnięcia – włożony wysiłek jest kształtowana pod silnym wpływem ocen pracowniczych, które są nieodłącznym elementem systemu nagradzania. Człowiek wykonując zadania ma świadomość, że będą one mierzone oraz oceniane i na podstawie tej oceny będą odpowiednio nagradzane.

autolaweta OlsztynZapatrując się na teorię oczekiwań można stwierdzić, że każda nagroda ma nieco odmienną wartość dla poszczególnych pracowników – jedni zapatrują się na karierę i dla nich nagrodą będzie awans, gdy dla innych ważne są nagrody materialne, w związku z czym ważniejsze dla nich będą świadczenia socjalne Żeby system motywacyjny oparty na wynagrodzeniach można było zaliczyć do udanych wymaga się, żeby jego struktura nie powodowała kolizji pomiędzy funkcjami wynagrodzeń, w szczególności z uwzględnieniem funkcji społecznej i motywacyjnej. U 70 podstaw motywacyjnej funkcji wynagrodzeń leży podział według pracy logiczne, że osoba będąca kierowcą autolaweta Olsztyn zarobi więcej niż Pan prowadzący kiosk, czyli według ilości i jakości pracy. Spójny system wynagradzania, stosownie do ilości i jakości pracy, jest przesłanką do zachowania autorytetu pracy, a także opłacalności wykonywania prac trudnych i odpowiedzialnych czy też uciążliwych oraz do starannego wykonywania pracy. Jak widać powyżej realizacja funkcji motywacyjnej prowadzi do zróżnicowania poziomu wynagrodzeń, co z jednej strony jest dobre, co powinno się wytłumaczyć pracownikom.