Regenerować czy kupić nowy?

Niektóre rzeczy dużo bardziej opłaca się naprawić, niż wymienić na nowe. O tym czy bardziej opłaca się dane urządzenie naprawić, czy wymienić na nowe, decyduje między innymi różnica ceny, a także stosunek żywotności i sprawności naprawionego urządzenia, do urządzenia nowego. W większości przypadków dużo bardziej opłacalną opcją jest naprawa.

Regenerowanie pomp wtryskowych

regeneracja pompowtryskiwaczyPrzyglądając się budowie samochodu, a zwłaszcza silnikowi i jego osprzętowi, możemy w łatwy sposób znaleźć kilka elementów, które są tak zbudowane, że pod wpływem eksploatacji samochodu się zużywają. Po przejechaniu określonej liczby kilometrów, musimy takie elementy poddać regeneracji lub wymienić je na nowe. Jak już wspominałem, regeneracja jest dużo bardziej opłacalna. Do grupy części eksploatacyjnych należą między innymi wtryskiwacze. Regeneracja pompowtryskiwaczy wymaga dość dużego pojęcia o mechanice samochodowej, a także odpowiedniego sprzętu. Cały proces regeneracji zaczynamy oczywiście od wyjęcia uszkodzonych pompowtryskiwaczy z samochodu i dokładnym wyczyszczeniu wszystkich elementów. Jeśli wszystko jest już czyste, to możemy przystąpić do diagnozy. Następnym krokiem jest zakup odpowiedniego zestawu naprawczego, a później jego montaż. Tak przygotowane pompowtryskiwacze możemy zamontować ponownie w samochodzie. Ostatnim krokiem jest dostrojenie wtrysków do silnika, tak aby jedno z drugim dobrze współpracowało, robimy to przy pomocy podpięcia się do komputera pokładowego.

Regeneracja jest kilkukrotnie tańsza, niż zakup nowych pompowtryskiwaczy. Wtryski po poprawnie przeprowadzonej regeneracji działają równie dobrze jak nowe, ich żywotność także jest na podobnym poziomie. Regeneracja jednego wtrysku kosztuje od czterystu do sześciuset złotych, a zakup nowego w niektórych przypadkach, to ponad dwa tysiące.